FAQ-lijst

1. Hoe stuur ik mijn toestel naar de reparatieservice?

Het verzenden van uw toestel is uw verantwoordelijkheid. Wij raden u aan uw toestel verzekerd te versturen.  In Nederland adviseren wij TNT zeker pakket.  U dient het serviceformulier welke op onze site te vinden is in te vullen en met het toestel mee te sturen.  Zorg ervoor dat u uw toestel veilig verpakt met/oprolt in  "bubbeltjesplastic".  Zo bent u er zeker van dat uw toestel niet kan beschadigen tijdens de verzending.

2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn toestel terug heb?

In de meeste gevallen zal de procedure van repareren en verzenden 3 tot 8 werkdagen in beslag nemen.  Mits de onderdelen op voorraad zijn.  Wanneer niet duidelijk is wat het probleem van uw toestel is, kan dit een langere periode zijn.

3. Waar moet ik mijn toestel naartoe sturen?

De adresgegevens kunt u vinden in het serviceformulier, welke op de website staat.

4. Hoe weet ik of ik een lcd scherm nodig heb? 

Het touchscherm, ook wel bekend als de digitizer, werkt alleen met de styluspen of vinger. Wanneer u blauwe of zwarte "inktvlekken" ziet of u ziet geen afbeelding (onder het gebroken glas), dan heeft u een compleet nieuw lcd scherm nodig.

5. Ik kan een bepaald onderdeel niet op de website vinden

Momenteel werken wij aan een online webshop. Binnenkort kunt u hier de nieuwste OEM onderdelen vinden.

6. Rekent u ook kosten voor het uitzoeken van het probleem van mijn toestel?

Bij een simpel onderzoek wordt er geen kosten in rekening gebracht. Wanneer wij het probleem hebben gevonden, zullen wij u informeren over de kosten van de reparatie ervan. U kunt dan zelf beslissen of u de reparatie daadwerkelijk wilt laten uitvoeren. Wilt u dit niet, dan betaalt u slechts voor de verzendkosten. Bij een lastig onderzoek of waterschade onderzoek brengen wij u onderzoekskosten in rekening van € 20,00.

7. Kan ik mijn toestel ook zelf komen brengen

Ja dat kan.  Wel moet u hiervoor een afspraak maken en ons informeren over het probleem van uw toestel.

8. Geven jullie ook garantie voor reparaties?

Nodefix Mobile Solutions geeft geen garantie voor Iphone, htc of andere merken mobiele toestellen wanneer er geen nieuw onderdeel geplaatst is. Als uw toestel onder de fabrieksgarantie valt, neem dan contact op met de leverancier van uw toestel.

9. Verzenden jullie ook losse onderdelen naar het buitenland?

Ja, wij verzenden naar alle landen binnen de EU en naar de Verenigde Staten.

10. Kan ik ook een compleet lcd scherm kopen bij NODEFiX?

Nee, wij verkopen geen complete lcd schermen. Dit omdat mobiele toestellen complex zijn en het scherm niet makkelijk zelf te  vervangen is. U kunt ernstige schade veroorzaken aan uw toestel.